رویدادهای ماههای قمری - دوم محرم
وبگو | آموزش منوی کشویی با ul li و css


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

تاریخ : جمعه 25 بهمن 1398
بازدید : 887
نویسنده : محمدعلی میرزایی

روز دوم محرم

 

1- ورود امام حسین (ع) به کربلا (61 قمری)

 

روز چهارشنبه دوم محرم سال 61 قمری امام حسین (ع) به کربلا رسید اسب از حرکت ایستاد امام بر مرکب دیگر سوارشد ولی حرکت نکرد تا هفت مرکب که هیچکدام حرکت نکردند ، امام (برای فهماندن حاضرین) فرمود این زمین چه نام دارد ؟ عرض شد «غاضریّه ، ماریه ، نینوا ، شاطی الفرات ، کربلا» حضرت آهی از دل براورد و فرمود توقف کنید همین جا مردان ما شهید و خون ما ریخته و حرم ما اسیر می گردد ، قبر ما زیارتگاه می شود ، این است همان نقطه ای که جدّم برای انجام وظیفه به من وعده کرده است.

 

در جلد سوم کشکول بحرانی آمده: امام حسین (ع) کربلا را چهار میل در چهار میل به شصت هزار درهم خرید و به ایشان یعنی اهل نینوا و غاضریّه داد و شرط کرد مردم را به این قبر راهنمایی و سه روز زوّار را مهمان کنند.

 

همزمان با ورود امام به کربلا حرّ بن یزید ریاحی به کربلا وارد شد نامه ای از عبیدالله دریافت نمود که هر جا امام فرود آمد او را در سختی قرار دهد.

 http://eslamdl.loxblog.com

2- وفات شیخ ورّام بن ابی فراس (605 قمری)

 

شیخ زاهد و عالم فقیه «ورّام بن ابی فراس» جدّ امّی سید رضی علی بن طاووس در سال 605 قمری روز دوم محرم دنیا را وداع نمود ، عالمی فقیه محدث زاهد و از علمای امامیّه قرن هفتم هجری است.

 

او مردی پرهیزگار و عابد بود ، وصیت کرده بود که نام های مبارکۀ ائمه را بر نگین عقیقی نقش کنند و هنگام مرگ در دهان او گذارند. ایشان مؤلف کتاب تنبیه الخواطر و نزهة النواظر که اخیراً خیلی مطلوب مجدداً چاپ شده است و لکن روایاتش مرسل و مخلوط از اخبار فریقین می باشد.




:: موضوعات مرتبط: محرم , ,
:: برچسب‌ها: رویدادهای ماههای قمری , رویدادهای ماه محرم , روزشمار ماههای قمری , روزشمار ماه محرم ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


با نظرات خود، ما را در پیشرفت وبلاگ یاری کنید








RSS

Powered By
loxblog.Com